Lottie in Tanzania

Mijn eerste week in Tanzania

Jambo!

Vandaag was al weer mijn 7e dag in tanzania en wat heb ik al veel gezien! De cultuurverschillen tussen nederland en tanzania zijn echt enorm! Dit is iets wat ik direct al merkte toen ik in de auto naar mijn gastgezin aan het rijden was. De chauffeur stopte om de 5 minuten om met mensen te praten die aan de kant van de weg stonden. Dit is iets wat in nederland nooit zou gebeuren. Wij willen het liefst zo snel mogelijk van a naar b! Natuurlijk viel me ook het verschil in armoede op en dit alles zorgde voor een redelijke cultuurshock, alles is zo anders.

Maar goed ik kwam aan bij mijn gastgezin en die waren ontzettend lief voor me! Ik werd direct meegenomen door judy naar het dorpje om een locale simkaart te kopen. Zo kon ik direct even kijken hoe alles er uit zag in monduli. (Dit is de plaats waar ik deze eerste week verblijf!) Het was zo bijzonder om daar rond te lopen en te zien hoe anders de mensen zijn! Je wordt aangesproken door iedereen en iedereen komt even kijken wie je bent. Dus dat was erg bijzonder. Op de 2e dag heb ik wat swahili les gehad dus ik kan al een aantal woordjes swahili! Op dinsdag ben ik naar het "snake park" geweest. Dit was ontzettend gaaf. Ik mocht ook zelf een slang beethouden en ik had dit nog nooit gedaan dus dat was een hele ervaring! Op woensdag ben ik naar een soort gallerij geweest. Hier was allemaal mooie tanzaniaanse kunst te zien in de vorm van schilderijen maar ook in de vorm van houten beeldjes. Dit was echt super interessant. Hierna zijn we bij een soort westers uitziende supermarkt geweest. We konden daar zelfs pizza eten! Dit was zo ontzettend fijn. Na elke dag rijst te hebben gegeten was ik echt toe aan een lekkere vette pizza! Het eten is zo anders hier! In de ochtend eet je gelukkig brood maar voor de rest van de dag eet je eigenlijk alleen maar rijst en dat wordt toch een klein beetje saai na een week ;). Op donderdag ben ik op safari geweest in het Tarangire park. Dit is een iets minder bekend park in Tanzania maar zo ontzettend mooi. De natuur was er prachtig. Net alsof je in een andere wereld stapte! Veel grote bomen met groene bladeren en weelderige planten en struiken, ontzettend mooi. Ik merkte wel dat deze dag me erg zwaar viel. Zulke mooie momenten wil je toch wel graag delen met de mensen van wie je houdt! Hier had ik het best wel zwaar mee wat er in resulteerde dat ik de rest van de middag, bij thuiskomst, ziek van de heimwee was. Vrijdag voelde ik me ook niet zo fit dus heb ik lekker een dagje rustig aan gedaan. Vandaag is het al weer zaterdag en morgen vertrek ik al weer naar mijn verblijfplaats in Arusha waar ik voor de komende weken zal verblijven. Als het goed is zullen hier meerdere vrijwilligers verblijven en hier ben ik ook echt blij mee. Dan kan je je verhalen delen met mede reizigers! Dat gaat me vast ook helpen met de heimwee.

Ik kijk terug op een bijzondere week waarin ik ontzettend veel heb gezien en geleerd maar ook een week waarin ik ookal wat dieptepunten heb gehad. Maar dit hoort er natuurlijk ook bij en hier zal ik weer van leren. Ik ben ontzettend benieuwd naar hoe het gaat zijn in mijn klasje volgende week en hoe ik me ga voelen in Arusha! Dit zal ik zeker met jullie gaan delen :).

Tot de volgende keer!

Reacties

Reacties

Mama

Lottie wat leuk om te lezen liefje! Ik ben zo vreselijk trots op je!!! Xxx
Ik hou van je!

Harry & Sara

Wow! In je verhaal beleven wij jou ervaring. Het is goed om te zoen die mensen die minder ook gelukkig kunnen zijn met jou ook daar om te helpen. Wees trots opjezelf, je doet het heeel goed! You and other people like you are making Our world better for the one with less fortuanate. Tot volgende verhaal en pas op met beel rijst eten..

Minco

Lieve leuke dochter,
Wat leuk om te lezen. Ben nu al benieuwd naar je volgende verhaal. ?

Yrsa Wagemaker

Lieve Lottie, wat een bijzonder verhaal. Met ook Ups en downs. Logisch, het is ook zo anders, spannend en intens. Maar hoe mooi dat je dit mag meemaken. Spannend hoe het gaat de komende week met alle anderen. Geniet lieve Lottie!

Gerrit

Een mooie ervaring en een hele andere wereld daar, pas goed op jezelf goed eten en drinken liefs van ons en Puck

Daniella

Lieve Lottie, je hebt er alweer een weekje op! Nog 5 weken vol herinneringen beleven in een compleet andere wereld, wat een luxe ?. We zijn erg trots op je! Heel fijn om te lezen dat je vooral veel dingen aan het beleven bent, UPS en downs horen er inderdaad bij maar dat maakt jou nog een sterker persoon. Zet hem op nichtje de komende weken, liefs Daniella Jordy ? en de kindjes natuurlijk

Kevin

Toppertje! ?

Ik hou van je schatje ❤️

Moniek

You go girl! ?

Frans en Lotty

Lieve Lottie wat zijn Pake en Beppe trots op je dat je zo goed daar doet en deze week naar het dorpje waar je ook andere vrijwilligers treft is vast super mooi om met de anderen te delen hoe alles ervaart lieve groet en dikke kus van Pake Beppe

Frans en Lotty

houden van je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eline

Lieve bijzondere Lottie wat laat je ons genieten van dit geweldige avontuur... dat jij dit mag meemaken ..... je beleeft het met zoveel gevoel en intensiteit... laat het gebeuren .... we zijn zo trots op jouw ... we wachten op weer een nieuw verhaal nieuwe week en nieuw avontuur... Liefs van ons xxx ?????

Jeannette

Lieve Lottie,
Via mama kreeg ik al mooie foto’s te zien. Jesper zag jouw foto’s op Insta en vertelde enthousiast wat hij had gezien. ?
Je bent een topper! Je mag heel trots zijn op jezelf. Deze ervaring pakt niemand je af.
Geniet! Met een piek en een dal. Dat mag. Het hoort erbij en maakt je alleen maar sterker.
Veel succes met de kleutertjes... Heel benieuwd naar je volgende verhaal.
Zet ‘m op, meis! ??
Dikke tût. ???

Nienke Munting

Jaaaaaaaa:)) Leuk meis!!!

Eva

Ik ben zoooo trots op je lieverd!!
Ik kan niet wachten op nog meer mooie en gekke verhalen ???

I love you ❤️

Desiree

Hoi Lottie,
Via Yrsa hoorde ik dat je een reisblog bij hield dus ben ik gelijk gaan kijken. Wat leuk om te lezen hoe het je daar vergaat en wat je allemaal meemaakt. Leuk om je te volgen en dat ga ik dus tot je weer thuis komt zeker doen. Geniet van deze geweldige ervaring. Voor je het weet ben je weer terug. Veel liefs en dikke knuf.
Desiree

oma opa

Alle mooie verhalen en reacties gelezen. We zijn benieuwd naar je tweede week. De foto's met de kinderen ogen het "gelukkigst".
Geniet van de volgende weken en laat ons weten hoe het verder gaat.
Liefs oma en opa.

Eric

Leuk verhaal Lottie! Geniet van je avontuur en vanuit Arnhem een dikke kus van ons???

Vera Lenderink

Genieten meid!

Erica

Geweldig leuk om te lezen Lottie! Ik krijg veel foto's en filmpjes van Eline doorgestuurd. Wat een mooi avontuur en fijn dat je steeds goed bent opgevangen. Dit nemen ze je nooit meer af. Herrinningen voor het leven!
Groetjes van Ricardo en Erica

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!