Lottie in Tanzania

Week 3

Hee iedereen! Ik heb er al weer 2 weken op zitten sinds mijn laatste bericht. Na mijn cultuurweek in Monduli ben ik doorgereist naar arusha om hier vrijwilligerswerk te gaan doen. Wat een verschil! Arusha is een stuk drukker en wat toeristischer en dat merk je ook gelijk! Maar wat is het hier prachtig. Het leven is zo anders hier. Wanneer ik bijvoorbeeld met de pikipiki (een soort motor) of met de daladala naar mijn bestemming reis kan ik zo genieten van wat ik om me heen zie! Wat een wereld van verschil en wat een geluk heb ik om hier te zijn denk ik dan. Mijn eerste twee weken bij het flowerschildren project waren ook zo bijzonder! De eerste paar dagen voelde ik me een klein beetje ongemakkelijk want ik wist niet zo goed wat ik moest doen en in afrika zijn ze ook niet zo weg van de duidelijke instructies dus het duurde een paar dagen voor ik me een beetje op mijn plek voelde. Maar ik geniet enorm van mijn dagen op het schooltje! Je ziet hoe enorm gemotiveerd de kinderen zijn om iets te leren en hoe leuk ze het vinden om naar school te gaan. Ze zingen ook zoveel en elke ochtend begint dan ook met een half uur liedjes zingen en morning speeches. Hierbij stellen de kinderen zich voor, voor de rest van her schooltje om zo te laten zien wat ze hebben geleerd in het engels. Heel bijzonder om te zien! De eerste week hielp ik in de babyclass en in de tweede week heb ik geholpen in de pre-unit class. Hier mocht ik zelf ook wat lesjes geven zoals een reken en engels les en dat was ook heel leuk om mee te maken!

De weekenden zijn ook erg leuk hier, zo ben ik vorige week bij de watervallen geweest in moshi en wat was dat prachtig!, we deden eerst een hike om bij de watervallen te komen en die hike was zo mooi! De watervallen waren ook prachtig en hier kon je ook zwemmen (wat was dat koud!) Ben er al een week verkouden van? . Nadat we de watervallen hadden bezocht kregen we een koffietour. Hierbij lieten ze ons zien hoe koffie werd gemaakt. Dit was ook een hele ervaring. We stonden allemaal zo verbaasd te kijken dat de mannen allemaal begonnen te zingen en dansen terwijl ze de koffie maakten!

Dit weekend zijn we bij de hotwatersprings geweest en dat was ook zo geweldig! Het was een prachtige omgeving en het water was zo'n lekkere temperatuur dat niemand er eigenlijk meer uit wilde komen! Echt een heerlijk relaxt dagje!

Een kleine wijziging in mijn plannen, over 2 weken blijken de kinderen al paasvakantie te hebben dus na deze 2 weken vertrek ik voor een kleine week naar zanzibar. Ik ben heel erg benieuwd hoe dat gaat worden! Ik laat in iedergeval snel weer van me horen! Veel liefs, Lottie

Reacties

Reacties

Gerrit

Fijn om te lezen dat je ervan geniet,je bent in een compleet andere wereld een hele mooie ervaring. Lottie geniet ervan want de tijd gaat erg snel.lieve groetjes

Daniella

Wat een ervaring Lottie! Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt daar? geniet er nog even lekker van en wat een straf je laatste week ;) nou ben weer erg benieuwd naar je nieuw verhaaltje. Liefs je nicht

Celine

Wat leuk om weer wat van je te horen Lottie! Wat maak je veel mee in een korte periode, een hele ervaring! Lekker van genieten. Nog heel veel plezier! Liefs ?

Mama

Lieverd ❤️ Zo leuk om te lezen dit en ik ben zo supertrots op jou ?! Heel fijn dat je geniet en ik ben blij dat je ontspannen bent en zo al het moois om je heen ziet.
Knuffel en ? mama

Pap

Leuk om weer wat te lezen lotje, dikke kus en tot snel. ?

Erica

Zo leuk om je verhalen te lezen! Wat maak je veel mee. Zanzibar moet prachtig zijn! We zijn weer benieuwd naar de verhalen en foto's! Geniet ervan, fijn dat je je zo goed voelt, behalve de verkoudheid dan.
Groetjes Ricardo en Erica

Frans en Lotty

dag lieve Lottie wat mooi dat je geniet we zien al weer uit naar je volgende verhaal bedankt voor je prachtige foto s die mamma aan ons door stuurt heel veel liefs Pake en Beppe ?????

Rinske

Zo leuk lott ☺️ Ik mis je wel heel erg ❤️

Nancy

Hee Lottie, wat fijn dat je het naar je zin hebt, kan mij heel goed voorstellen wat een wereld van verschil het moet zijn..
Leuk, de afwisseling ook van werken en bezig zijn op het schooltje, tot de omgeving verkennen en heerlijk ontspannen bij de hotwatersprings in het weekend. Heel veel succes en plezier nog deze 2 weken bij je vrijwilligerswerk en daarna natuurlijk ook in Zanzibar, echt een paradijsje daar. Geniet! X

Eefje

super bezig lieverd ❤️ I love you !!!

Desiree

Wat leuk om te lezen hoe je aan het genieten bent. Ook fijn om te horen dat je je draai nu een beetje gevonden hebt. En dan straks naar Zanzibar. ook weer een hele ervaring. XXX

Jeannette

Prachtig reisverhalen weer, Lottie!
Geniet!! Veel liefs van ons. ?

Yrsa

Lieve Lottie, mooi en bijzonder. Wat maal je veel mee. Verhalen die je altijd bij je houdt. Steeds weer kan beleven. Je schrijft hoe je geniet en beseft hoe speciaal het is dat je daar mag zijn. Mooie woorden...
geniet nog even meissie!
Kus van ons hier in Elst

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!